13 Temmuz 2017 Perşembe

HİÇ İYİ DEĞİLİM






HİÇ İYİ DEĞİLİM


"Neden kadınlar gelirken çok az şey getirir... Ve giderken çok şey götürür..."


Silva kıvırcık saçlı, güzel ve tatlı, kafa dengi, turistlere rehberlik yapan, iyi bir Ermeni kadını. Yedi ay on dört gün oldu bugün. Ne hediye bekliyor, ne para pul, sevgilisi olmam dışında. Birbirimizi olduğumuz gibi kabul ediyorduk düne kadar. Dün terk etti beni. Kötüyüm, iyi değilim, hem de hiç iyi değilim...


"Senin 1 aylık harçlığın, benim 1 günlük makyajıma yetmez" dedi giderken. Öylece çekip gitti. Biraz önce sokaktaydım, sokak çocuğu tarafım baskındı. Ters baktı diye Şişli'de bir adamı dövüyordum az kalsın. Ayırdılar, sarhoştum. Büfede 3 bira daha içip en yakın kız arkadaşının evine dayandım. 

"Neden" dedim "neden?"


İşinden kovmuşlar, canı sıkkınmış, eski kocasını da bundan terk etmiş... falan filan...


Eve döndüm, biraz önce, yüzüme soğuk su çarparken lavabonun üstünde küpelerini gördüm. Unutulmuş bir çift küpe... onları kaldırmayacağım. Kalsın orada.


Koca bir sandığa bütün yüklerini koyar da gelir kadın.
Gelirken yeni bir kadını da yanında getirir.
Ve giderken de hepsini yanına alır... her şeyi bırakır.


Bir küpe bırakır mesela!


İyi değilim, hem de hiç iyi değilim...

--

Mehmet Osman Çağlar
17 Mayıs 1977

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder