11 Ocak 2018 Perşembe

AYRI YÖN





AYRI YÖN


İki yüzlüydü gözlerin.
Biri gündüz, biri gece,
Biri aydınlık, biri karanlık.
Gel deyince gece gelirdim.
Bir aşk kokusu sinerdi yatağa,
Geçmiş zamanlar yalnızlığı kadar büküktü.



Kuş gibi ürkek sancılıydı sevişmelerin.
Yuvarlak kalçalar yukarıları
Bal arısı yuvası
İki gamze dokunsam sanki uçacaktı.
En çok gözlerinin içine değip, 
Sır kokan maviliklerden korkardım.


Ne zaman Sarıyer'e içmeye gitsek,
Aynı sazlar, kırık havalar, çözümsüz hayatlar
Aynı karanlık adamlar...
Pencereden denize dalıp giderdin.
Sen sızınca Aquilo ile derin sohbetlere dalardık.
Hâlâ unutamadığı bir yabancı var, derdi.
Bilmezden gelip sessizce ağlardım.


Gece kararsızca çökerdi,
Uzaklardan gemiler geçerdi,
Kapı açılınca mumun ışığı titrerdi.
Söylenemeyen sözler biterdi.
Sen sanki yanımda değil uzaklardaydın.
İçimden o kirli adamı öldürmek geçerdi.


Gece istediğimiz gibi yaşanmamış
Ki sabah olurdu.
Gözlerini alıp çekip giderdin.
Bense gözlerim sen de 
Karşı kaldırım ayrı yönde...

---

Mehmet Osman Çağlar
7 Ocak 2018

4 yorum:

  1. Duygu seli yaşatan, harika dizeler Mehmet Bey.
    Yüreğinize sağlık. Sanki 2. şiir kitabınız da hazır gibi. 2018'e harika bir giriş yaptınız, öyle de sürecektir, inanıyorum. Kaleminiz hep yazsın. Yüreğiniz hiç susmasın.

    Size ve ailenize güzel bir haftasonu dileklerimle.
    Esenlikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Esin Hanım.
      2 kitaptan sonra artık kitap çıkarma faslı sona erdi diyebilirim. Ancak sizin eşsiz gezi ve anılarınızı kitaplaştırmanızı diliyorum. Gezginler, sanat tarihi ve mitoloji sevenler için rehber olacağı kanısındayım. Hem yaşınız, hem enerjiniz buna çok müsait. Benim gibi geç kalmış değilsiniz.

      Ben de size güzel bir pazar akşamı ile güzel bir yeni hafta dilerim. Esen kalın.

      Sil
  2. Şiir yazmak aslında çok kolay değil. Duyguları dile getirmek, hissetmek, hissettirmek, okuyucuyu etkilemek...
    bunu her şiirinizde en iyi şekilde gerçekleştiriyorsunuz.Tebrikler.

    Sağlıklı,huzurlu, mutlu bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir ve yazı yazmak gerçekten kolay değil ama sizin de çok iyi bildiğiniz gibi insanın içsel dünyasına dönmesi açısından önemli olduğunu ve terapi yaptığına inanıyorum. Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim Makbule Hanım.

      Ailece sağlıklı, huzurlu yeni bir haftada olmanızı temenni ederim.

      Sil